Mały Odkrywca to program adresowany do dzieci w wieku 3-6 lat.
Celem programu jest radosna, pełna entuzjazmu nauka czytania a także rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka.
W trakcie zajęć Twoje Dziecko bawi się i spontanicznie poznaje świat.
W ramach zajęć Małego Odkrywcy dzieci mogą uczestniczyć w programach:
Zaczarowany Zajączek ( 3-4 latki),
Bezludna Wyspa (5-6 latki),
Galaktyczni Piraci (5-6 latki).
Cele i metody pracy
1. Nauka czytania oraz rozwijanie sprawności czytania
Dziecko, które idzie do szkoły i potrafi czytać, przeżywa mniej stresu. Szybciej się aklimatyzuje i jest bardziej pewne siebie. Przejawia większą pasję poznawania świata, eksperymentowania oraz podejmowania nowych wyzwań.
Podczas zajęć w atmosferze radosnej zabawy dziecko poznaje wyrazy metodą globalnego czytania Glena Domana.
Dzięki temu budowane jest specyficzne środowisko, w którym nauka czytania przebiega w sposób mimowolny. Dziecko czyta książeczki, które są skonstruowane z wyrazów oraz wyrażeń wprowadzanych na zajęciach (łącznie 240 nowych wyrazów). Praca nad każdą książeczką trwa około miesiąca. Dodatkowo nowe słownictwo jest utrwalane w postaci gier i zabaw ruchowych. Wszystko to sprawia, że nauka czytania staje sięwielką zabawą i przyjemnością. Dziecko utrwala w sobie nawyk naturalnego uczenia się, a więc uczdnia pełnego pasji i radości.
Zajęcia są skonstruowane w taki sposób,że dziecko może doświadczyć tego, czego uczy się czytać. Dzięki temu czytanie nabiera zupełnie nowego wymiaru. Treści odnoszą się do doświadczeń dziecka, poruszają w jego umyśle całe bogactwo przeżyć, emocji i intelektualnych doznań.
2. Rozbudzanie zainteresowania nauką pisania oraz alfabetem
Małe dziecko przejawia ogromną ciekawość otaczającego go świata. Zadaje mnóstwo pytań, jest spragnione wiedzy, którą przyswaja w błyskawicznym tempie. Chce uczyć się nie tylko czytania ale także pisania. Warunek jest jeden: należy mu stworzyć odpowiednie środowisko. W związku z tym na naszych zajęciach Mały Odkrywca pisze listy, podpisuje się,lepi wyrazy z gliny oraz masy solnej, pisze różnorodne wyrazy, układa je z liter alfabetu. Dzięki temu zainteresowanie dziecka tym tematem jest wzmacniane. To sprawia, że nauka pisania przebiega szybko, sprawnie i w radosnej atmosferze.
3. Drama
Drama pozwala na pracę z różnymi emocjami. Umożliwia poradzenie sobie ze strachem, złością, niepewnością czy zamknięciem w sobie. Zwiększa poczucie pewności siebie, pozwala na poznanie swoich mocnych stron. Wyzwala także spontaniczność oraz kreatywne myślenie.
Podczas zajęć dziecko poznaje między innymi starożytne cywilizacje Sumerów, Azteków i Majów. Ratuje wioskę tubylców w Afryce przed złym czarodziejem i indiańskie niemowlęta przed chorobą. W programie jest wiele minidram, podczas których każde dziecko wciela się w różne role. Te małe przedstawienia pozwalają dziecku poznać swoje reakcje w różnych sytuacjach. Odkryć czasami nieznane zasoby wewnętrzne, zwiększyć zakres wrażliwości i sposoby reagowania na otaczającyświat.
4. Rozwój kompetencji społecznych i twórczego myślenia
Mały Odkrywca to specjalnie skonstruowana logiczna gra przygodowa, która umożliwia rozwijanie kompetencji społecznych. Uczy współpracy, dawania sobie wsparcia, dochodzenia do kompromisów. Wymaga także wyznaczania priorytetów w działaniu.
W związku z tym dziecko bierze udział w tworzeniu scenografii, podejmuje decyzje, w jakiej roli chce wystąpić. Podczas zabaw wykorzystujących Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne musi łączyć delikatność z siłą, uczy się dawania oraz brania. Zwiększatakże świadomość swoich potrzeb. Uczy się wygrywania oraz przegrywania z honorem.
5. Praca z emocjami
Emocje czynią nasze życie bogatsze w różnorodne doświadczenia. Zajęcia dla dzieci Mały Odkrywca pozwalają dziecku na zdobycie świadomości jego bogatego życia wewnętrznego oraz umiejętności mówienia o nim. Dziecko uczy się nazywania emocji i radzenia sobie z nimi w różnych sytuacjach.
6. Eksperymenty naukowe
Ważnym elementem zachęcającym do nauki, jest rozwój naturalnej pasji odkrywania. Podczas zajęć dziecko robi szereg eksperymentów fizycznych oraz chemicznych, ilustrujących ciekawe zjawiska otaczającego go świata. I tak na przykład gotuje wodę na kartce papieru, uprawia rośliny, buduje kompas czy srebrzy klucz.
7. Docieranie do zasobów
Podstawą sukcesu w życiu jest wiara we własne możliwości (przekonanie, że sobie ze wszystkim poradzę), ciekawość świata i chęć działania. Uczestnictwo w zajęciach Mały Odkrywca uświadamia dziecku, jak wielki potencjał w nim tkwi. Dziecko staje przed wieloma zadaniami, które musi samodzielnie rozwiązać. Pomaga w kłopotach ludziom zamieszkującym najdalsze zakątki świata. Poznaje siebie, swoje reakcje, sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami. Zdobywa wiedzę o otaczającej je rzeczywistości, uczy się aktywnego podejścia do życia.
Materiały
Dziecko otrzymuje książeczki i zestawy gier do domu, które służą do utrwalania słownictwa poznanego na zajęciach.
Do programu dodatkowo opracowany jest panel internetowy, który zawiera gry, zabawy i piosenki utrwalające wiedzę z zajęć.
Rozkład zajęć
Kurs obejmuje 56 godzin lekcyjnych zajęć dla dzieci. Jedno spotkanie trwa 1,5 godziny zegarowej (2x45 minut).
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.
Rodzice mają możliwość uczestniczyć w bezpłatnych warsztatach poruszających wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej dziecka, psychologii uczenia się oraz komunikacji.
Plan zajęć dostosowujemy do kalendarza szkolnego.
ZADZWOŃ I UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ LEKCJĘ POKAZOWĄ TEL. 34 324 95 79