kursy dla dzieci
Zapisz się na szkolenia!



 
 
 

 

Mały Odkrywca to program adresowany do dzieci w wieku 3-6 lat. Celem programu jest nauka czytania bądź podniesienie jego sprawności a także rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka.

W ramach Małego Odkrywcy dzieci mogą uczestniczyć w programach:

Zaczarowany Zajączek ( 3-4 latki),

Bezludna Wyspa (5-6 latki),

Galaktyczni Piraci (5-6 latki)

Cele i metody pracy

1. Nauka czytania oraz rozwijanie sprawności czytania

Dziecko, które idzie do szkoły i potrafi czytać,przeżywa mniej stresu. Szybciej się aklimatyzuje i jest bardziej pewne siebie. Przejawia większą pasję poznawania świata, eksperymentowania oraz podejmowania nowych wyzwań.

Podczas zajęć dziecko uczy się czytania metodą globalnego czytania Glena Domana. Dzięki temu budowane jest specyficzneśrodowisko, w którym nauka czytania przebiega w sposób mimowolny. Dziecko czyta książeczki, które są skonstruowane z wyrazów oraz wyrażeńwprowadzanych na zajęciach (łącznie 240 nowych wyrazów). Praca nad każdąksiążeczką trwa około miesiąca. Dodatkowo nowe słownictwo jest utrwalane w postaci gier i zabaw ruchowych. Wszystko to sprawia, że nauka czytania staje sięwielką zabawą i przyjemnością. Dziecko utrwala w sobie nawyk naturalnego uczenia się, a więc pełnego pasji i radości.

Zajęcia są skonstruowane w taki sposób,że dziecko może doświadczyć tego, czego uczy się czytać. Dzięki temu czytanie nabiera zupełnie nowego wymiaru. Treści odnoszą się do doświadczeń dziecka, poruszają w jego umyśle całe bogactwo przeżyć, emocji i intelektualnych doznań.

2. Rozbudzanie zainteresowania nauką pisania oraz alfabetem

Małe dziecko przejawia ogromnąciekawość otaczającego go świata. Zadaje mnóstwo pytań, jest spragnione wiedzy, którą przyswaja w błyskawicznym tempie. Chce uczyć się nie tylko czytania ale także pisania. Warunek jest jeden: należy mu stworzyć odpowiednie środowisko. W związku z tym na naszych zajęciach Mały Odkrywca pisze listy, podpisuje się,lepi wyrazy z gliny oraz masy solnej, pisze różnorodne wyrazy, układa je z liter alfabetu. Dzięki temu zainteresowanie dziecka tym tematem jest wzmacniane. To sprawia, że nauka pisania przebiega szybko, sprawnie i w radosnej atmosferze.

3.Drama

Drama pozwala na pracę z różnymi emocjami. Umożliwia poradzenie sobie ze strachem, złością, niepewnością czy zamknięciem w sobie. Zwiększa poczucie pewności siebie, pozwala na poznanie swoich mocnych stron. Wyzwala także spontanicznośćoraz kreatywne myślenie.

Podczas zajęć dziecko poznaje między innymi starożytne cywilizacje Sumerów, Azteków i Majów. Ratuje wioskę tubylców w Afryce przed złym czarodziejem i indiańskie niemowlęta przed chorobą. W programie jest wiele minidram, podczas których każde dziecko wciela się w różne role. Te małe przedstawienia pozwalają dziecku poznać swoje reakcje w różnych sytuacjach. Odkryć czasami nieznane zasoby wewnętrzne, zwiększyć zakres wrażliwości i sposoby reagowania na otaczającyświat.

4. Rozwój kompetencji społecznych i twórczego myślenia

Mały Odkrywca to specjalnie skonstruowana logiczna gra przygodowa, która umożliwia rozwijanie kompetencji społecznych. Uczy współpracy, dawania sobie wsparcia, dochodzenia do kompromisów. Wymaga także wyznaczania priorytetów w działaniu. W związku z tym dziecko bierze udział w tworzeniu scenografii, podejmuje decyzje, w jakiej roli chce wystąpić. Podczas zabaw wykorzystujących Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne musi łączyć delikatność z siłą, uczy się dawania oraz brania. Zwiększa takżeświadomość swoich potrzeb. Uczy się wygrywania oraz przegrywania z honorem.

5. Praca z emocjami

Emocje czynią nasze życie bogatsze w różnorodne doświadczenia. Program Mały Odkrywca pozwala dziecku na zdobycieświadomości jego bogatego życia wewnętrznego oraz umiejętności mówienia o nim. Dziecko uczy się nazywania emocji i radzenia sobie z nimi w różnych sytuacjach.

6. Eksperymenty naukowe

Ważnym elementem nauki czytania przez zabawę jest rozwój naturalnej pasji odkrywania. Podczas zajęć dziecko robi szereg eksperymentów fizycznych oraz chemicznych, ilustrujących ciekawe zjawiska otaczającego go świata. I tak na przykład gotuje wodę na kartce papieru, uprawia rośliny, buduje kompas czy srebrzy klucz.

7. Docieranie do zasobów

Podstawą sukcesu w życiu jest wiara we własne możliwości (przekonanie, że sobie ze wszystkim poradzę), ciekawość świata i chęćdziałania. Uczestnictwo w programie Mały Odkrywca uświadamia dziecku, jak wielki potencjał w nim tkwi. Staje przed wieloma zadaniami, które musi samodzielnie rozwiązać. Pomaga w kłopotach ludziom zamieszkującym najdalsze zakątki świata. Poznaje siebie, swoje reakcje, sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami. Zdobywa wiedzę o otaczającej je rzeczywistości, uczy sięaktywnego podejścia do życia.

Materiały

Dziecko otrzymuje książeczki, zwierające słownictwo wprowadzane na zajęciach oraz zestaw gier do domu.

Rozkład zajęć

Kurs obejmuje 60 godzin w tym:

-54 godziny zajęć dla dzieci (45 minutowe)

-6 godzin warsztatów dla rodziców

Plan zajęć dostosowujemy do kalendarza szkolnego.

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.